تاريخ : چهارشنبه 19 بهمن 1401 | 10:32 | نویسنده : سیروان

طراحی مدرن دکوراسیون خانه بزرگ

kitchen decorationانتخاب وسایل نیز از اهمیت باکس دکوری ویژهای برخوردار است. یکی از اصلیترین تعیین کنندههای دکوراسیون منزل وسایل استفاده شده در دکور خانه هستند. استفاده از مبل سلطنتی، پردههای مجلل، اکسسوریهای گرانقیمت و لوکس و فرشهای ابریشم، تمام کاری نیست که برای دیزاین منازل لاکچری و اشرافی باید انجام شود. معماری و دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی لاکچری یا ویلایی همواره از جذابیتهای علم طراحی و معماری داخلی است. تا جایی که حتی برنامههای تلویزیونی با این موضوع ساخته میشود و صفحات و وبسایتهای فراوانی به این مساله میپردازند. یکی از علایق عموم مردم در سالهای اخیر سرچ کردن و خواندن درباره دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی و منازل افراد ثروتمند جهان و اطلاع از جزئیات منازل آنها است. دیزاین و دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی لاکچری زمانی مورد توجه و استقبال قرار میگیرند که نتیجه تلاش و کار گروههای طراحی ماهر و کارکشته باشد. چرا که نمایش زیباترین دکوراسیون خانههای بزرگ و ویلایی و دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی با نمای لوکس و لاکچری، کاری اصولی و بسیار سخت است. با وجود بزرگ بودن فضا و اتاقها باید در انتخاب رنگ دکوراسیون هر اتاق دقت فراوان داشت تا از بزرگی و شکوه فضا نکاهد. انتخاب وسایل نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. یکی از اصلیترین تعیین کنندههای دکوراسیون منزل وسایل استفاده شده در دکور خانه هستند. استفاده از مبل سلطنتی، پردههای مجلل، اکسسوریهای گرانقیمت و لوکس و فرشهای ابریشم، تمام کاری نیست که برای دیزاین منازل لاکچری و اشرافی باید انجام شود.

  • پیر فرانسوا لئونارد فن تاین
  • دمنوش فوقالعاده برای قاعدگی
  • شدت و میزان نور در هر مکان
  • بانک عکس طراحی داخلی
  • تعمیر دوباره صندلی ناهارخوری برای تغییر دکور منزل

طراحی سقف اتاق پذیرایی به شکل مدرن این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این سبک، از گچبریها یا سقفهای کاذب با رنگها و طرحهای ساده و اغلب تک رنگ استفاده میشود. در سبک مدرن نورپردازی اهمیت بسیار زیادی دارد و بیشتر سعی میشود با استفاده از نورهای رنگی، تنوع رنگی در فضای اتاق پذیرایی ایچاد کرد. اگر به رنگ و لعاب بیشتر برای سقف اتاق نشیمن خود نیاز دارید. بهتر است سبک کلاسیک را انتخاب کنید. سقف کلاسیک پذیرایی پر است از رنگها و طرحهای تجملاتی که با لوسترهای کلاسیک چندشاخه نمایی سلطنتی به خانهی شما میدهد. گچبریهای برجسته با رنگهای طلایی و نقرهای از مهمترین ویژگیهای سبک کلاسیک در تزیین سقف پذیرایی است. در ادامه به نکات و راهکارهایی که می تواند در طراحی سقف منزل به شما کمک کند می پردازیم. این که شما برای سقف یک فضا چه طرحی را در نظر می گیرید، در درجه ی اول به کاربری آن فضا بستگی دارد.

دکوراسیون خانه

kitchen decorationبنابراین بهتر است اول به سبکشناسی بپردازیم. بیتردید هر جایی که باشید، برای خودشان سبکی از زندگی و دکوراسیون دارند. ایران هم از این قاعده مستثنا نیست و نمیتوان سبک دکوراسیون آن را نادیده گرفت. این سبک از سالهای دور همراه مردم ما بوده است و با اینکه در سالهای اخیر خیلی کمرنگتر شده، ولی همچنان نشانههایی را از آن میبینیم. سبک مینیمال گزینهای است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. خیلیها با توجه به محدودیت فضا، سبک زندگی و لوازمی که دارند، این سبک خلوت و جذاب را میپسندند. در این سبک به بهترین شکل از فضای موجود استفاده میشود و با یک محیط کاملا خلوت و دارای فواصل زیاد مواجه هستیم. نور طبیعی، خلوتی فضا، استفاده نکردن از لوازم تزئینی و دکوری زیاد، بهکارگیری رنگهای ملایم و مینیمال و انتخاب رنگهای خنثی و ملایم در لوازم خانه از ویژگیهای بارز این سبک دکوراسیون داخلی منزل است. این سبک تفاوت چندانی با سبک مینیمال ندارد و خیلیها این دو گزینه را به جای هم به کار میبرند.

ویژگیهای یک تخت خواب مناسب چیست؟

kitchen decorationاگر شبها خواب راحتی ندارید و بهدلایل مختلف بارها از خواب بیدار میشوید، یکی از مهمترین دلایل آن تخت خواب شما است. انتخاب تخت خواب مناسب عامل مهمی در سلامت شما بهشمار میرود. بسیاری از افرادی که برای خوابشان از تختهای غیر استاندارد استفاده میکنند، بهمرور زمان با مشکلات ناحیه ستون فقرات مواجه میشوند. بنابراین شما برای اهمیت سلامت خود و داشتن خوابی مناسب، باید تخت خوابتان را با دقت انتخاب کنید و از ویژگیهای یک تخت خواب استاندارد بهطور کامل آگاه باشید. ویژگیهای یک تخت خواب مناسب چیست؟ تولیدکنندگان سرویسهای تخت خواب، متناسب با شرایط مصرفکنندگان، ویژگیهای متفاوتی را در ساخت آن ها ایجاد میکنند. با این حال برای انتخاب بهترین تخت خواب استانداردهای کلی وجود دارند که میتوان با آگاهی از آنها مناسبترین تخت را خریداری کرد. از جمله عواملی هستند که باید در هنگام خرید تخت خواب مناسب به آنها توجه شود. اصلیترین عاملی که در خرید تخت خواب مناسب شما تاثیر دارد، بودجه شما برای خرید آن است.

سبک دکوراسیون ژاپنی ریشه در فرهنگ سنتی ژاپن و مکتب ذِن دارد. بنابراین با در نظر گرفتن اصول این مکتب، دکوراسیون ژاپنی در کنار حفظ زیبایی خانه، به آرامش بخش بودن خانه تمرکز بسیار زیادی دارد. همچنین طرفدار محیطی متعادل، مرتب و به دور از هرگونه تجملات است و عناصر و متریال های طبیعی نیز نقش کلیدی در اجرای این نوع دکوراسیون دارند. در این سبک رنگ غالب فضا سفید است و باید نور خورشید به فراوانی وارد آن شود. همچنین عناصر معماری و اثاثیه ژاپنی مانند حصیر تاتامی و شوجی در این نوع سبک کاربرد دارد. 24. سبک سنتی ایرانی (رایج در دوران قاجار) . 25. و در انتها سبک اسلامی که کمترین طرفدار در جهان را دارد و اغلب به کار ساخت بناهای مقدس میانجامد. طراحی داخلی یک جنگ تلویزیونی در انگلستان شدهاست؛ برنامههای عمومی دکوراسیون داخلی شامل ۶۰ دقیقه دوبارهسازی در ITV تغییر دادن اتاقها در BBC و فروش خانهها در کانال۴. معماران داخلی معروفی که در شکل گرفتن این برنامهها کار میکنند از جمله لیندا بارکر و لارنس لیولین-برون.

در طرف دیگر منزل میز ناهارخوری جای گرفته است.

kitchen decorationدر این دکوراسیون علاوهبر رنگهای خنثی، رنگ صورتی هم به آن اضافه شده تا فضای شاد و ملایمی به وجود آید. مبلمان همگی از نوع مدرن بوده و در سادهترین حالت ممکن خود قرار دارند. در طرف دیگر منزل میز ناهارخوری جای گرفته است. همانند مبلمان، میز ناهارخوری هم طبق اصول سبک مدرن طراحی شده و کاملاً ساده و شیک است. همچنین لوسترهای نصب شده در این منزل طراحی متفاوت و خلاقانهای دارند و به سبک مدرن نزدیکترند. چهارمین دکوراسیون مدرنی که میخواهیم به شما نشان دهیم، به یک خانه نقلی در تهران مربوط است. علاوهبر اینکه رنگهای ملایم و خنثی را در مبلمان به کار برده شده است، دیوارها را نیز با رنگهای ملایمی و یکسانی رنگآمیزی شده. یکرنگی ملبمان، دیوار و فرش باعث شده تا فضای آرامشبخشی ایجاد شود. برای رنگ مکمل هم از رنگ زرد استفاده کردهاند. توجه داشته باشید که جنس همه المانهای چوبی شبیه به هماند و رنگ چوب هماهنگی دارند. روشنایی در خانههای ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

kitchen decorationحذف گیاهان و گلدان ها : نگهداری از گلدان در مقابل پنجره منجر می شود تا خانه تاریک تر شود، گلدان ها را در داخل خانه و بر روی زمین یا یک شلف نگهداری نمایید. شیشه های شفاف : شیشه مات تا حد زیادی مانع از نفوذ نور می شود، بنابراین بهتر است از شیشه های شفاف برای پنجره استفاده کنید. بهره گیری از آینه در دکوراسیون : نصب آینه بر روی دیوار مقابل پنجره باعث انعکاس نور در خانه می شود. استفاده از رنگ های روشن : رنگ های تیره نور را جذب می کنند، در حالیکه رنگ های روشن مانند سفید نور را منعکس می کنند. در صورتی که علاقه ای به دکوراسیون با رنگ روشن ندارید، از رنگ های پاستیلی در دیزایین خونه استفاده کنید. رنگ های زرد، نارنجی، قرمز، هلویی و صورتی روشن را در آشپزخانه بدون اپن دکوراسیون بکار ببرید. استفاده از فلز با رنگ طلایی : فلز زرد رنگ جذابیت زیادی به دیزاین خانه می دهد و باعث می شود منزل روشن تر شود.

اجازه می‌دهد شما به دریافت اضافی شرکت}

البته رعایت تعادل با شیء دیگری که وزن بصری غیرمشابه اما یکسانی با آن دارد، ضروری است. طراحی مدرن اغلب از وجود یک تکرنگ در فضایی خنثی بهره میبرد؛ فرقی هم ندارد چه رنگی باشد، بهشرط آنکه با فضای اتاق سازگار باشد و چشم و قلبتان را شاد کند. این شیوه بدون آنکه تعادل حسهای موجود را بههم بزند، انرژی و هیجان میدهد. بعضیها دکوراسیون مدرن را سرد و افسرده میدانند، اما این اصلا منصفانه نیست. ایدههای دکوراسیون مدرن، شکاف بین مدرنیته و طبیعت را در فضای معاصر پر کردهاند. مثلا استفاده از وسایل چوبی جلاداده، تجربهای نو را با وسیلهای که از جنس طبیعت است، برای ساکنان خانه به ارمغان میآورند. یک روش پرطرفدار دکوراسیون بین طراحان مختلف، قراردادن یک وسیله متفاوت در فضاست. آویزانکردن آینهی گِرد در کنار قابعکسهای چهارگوش، یا قراردادن تکصندلیِ صورتی در اتاق ناهارخوری کنار مجموعهی سفیدرنگ، از نمونههای این ایدهی دکوراسیون مدرن هستند. حرکتی مثل این، کمی رنگ به محیط اضافه میکند و کل فضا را هم به هرجومرج نمیکشاند.

کف پوش ها معمولاً حصیری هستند و از مجسمه های ملکه، لوازم شیشه ای و سفالی و فلزات طلاکاری شده جهت تزئین فضا استفاده می شود. در این روش خانه در دو طبقه ساخته می شود که در بخشی از طبقه ی اول پلکانی شیک که می تواند سنگی، چوبی یا آهنی باشد برای رفتن به طبقه ی دوم در نظر گرفته می شود. این سبک طرح رسمی با حالت غیر رسمی را با هم ترکیب کرده است . پرده ها در این سبک بلند و سلطنتی هستند. از کمد و قفسه های کشویی جهت قرار دادن اشیاء استفاده می شود . مبلمان و صندلی های راحتی در این سبک طرفداران بیشتری دارد. در این سبک فضا را زیاد شلوغ نمی کنند و از چند شی تزئینی برای زیباسازی فضا نیز استفاده می شود . از یک مبلمان راحتی با ترکیب رنگ استفاده می کنند. چوب و تزئینات چوبی نقشی اساسی در این سبک دارند .

در مرحله بعد لوازم ضروری و کابینتهای آشپزخانه را پشت در کشویی طراحی میکنند. این کار باعث میشود تا یک فضای بهینهشده برای اتاق خواب و آشپزخانه داشتهباشیم و هروقت که بخواهیم با کشیدن در کشویی وارد اتاق خواب شویم. شاید به نظر عجیب بیاید اما استفاده از قسمت جلوی درب ورودی باعث میشود تا خانه شما دلبازتر به نظر برسد. درصورتیکه فرم معماری خانه به شما اجازه بدهد، حتی میتوانید از میز کار یا مطالعه برای پر کردن این نقطه استفاده کنید. اگر خانه شما کوچک است بهتر است تا حد امکان از دکوریهای کمتری استفاده کنید. از طرفی توصیه میشود تا از دکوریهای مینیمال، ساده و کوچک استفاده کنید تا فضای خانه شلوغ به نظر نرسد. بهتر است از انواع تابلو یا دیوارکوبهایی با طرحهای ساده برای تزئین خانه خود استفاده کنید تا فضای زیادی از سالن خانه را اشغال نکند. استفاده از انواع آینههای متناسب با فضای خانهتان باعث میشود تا خانه شما بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد. هنگام استفاده از دکوریها بهتر است از نهایتا یک یا دو رنگ استفاده کنید چرا که استفاده از دکوریهای رنگارنگ خانه را شلوغ جلو خواهدداد. پیشنهاد می شود در مورد دکوراسیون مدرن بیشتر بخوانید. فراموش نکنید که طراحی دکوراسیون داخلی خانههای کوچک نیاز به صرف زمان و دقت دارد تا بتوان از فضای خانه بهترین استفاده را بهعملآورد. امیدواریم مطلب ارائهشده آگاهیتان را درباره نحوه طراحی دکوراسیون داخلی خانههای کوچک افزایش دادهباشد.

  • کمک گرفتن از ترکیب رنگ سفید و چوب
  • دیوارها را با متریال مناسب تغییر دهید
  • وسایل قدیمی: ۳.۳ میلیون تومان خرید از مکانهای مختلف
  • طراح: ملیسا
  • فضا را با استفاده از بافت و انواع اکسسوری شلوغ نکنید
  • آثار هنری را در قابل توجه­ترین نقطه­ ی اتاق قرار دهید
  • لوازم برقی بزرگ و کوچک
  • نورپردازی مخفی زیر کابینتهای بالایی را فراموش نکنید

در واقع یک طراح منزل باید بتواند در همه علوم مختلف مرتبط با معماری در ارتباط و دارای آگاهی و مهارت باشد . یک طراح داخلی منزل باید با انواع متریال و مصالح داخلی آشنایی داشته باشد و با کمک آنها بتواند فضایی زیبا و کارا خلق شود . طراح داخلی باید با فرهنگ های دیگر شهرها و استان ها و مناطق آب و هوایی و تاثیرات منطقه ای در معماری آنها نیز اگاهی داشته باشد و براساس این اطلاعات بتواند فضایی منحصر به فرد را خلق کند . طراحی داخلی خانه در معماری بر چه اصولی استوار می باشد ؟ فرم : بیانگر زیبایی در معماری می باشد به طوری که قابل درک باشد که در واقع بیشتر فرم ها بستگی به سبکی که در طراحی داخلی استفاده میشود دارد . رنگ : یکی از اجزای مهمی است که در طراحی منزل به کار گرفته میشود که از سه قسمت تشکیل یافته : فام ، درخشندگی و پرمایگی .

طراحی مدرن دکوراسیون خانه بزرگ

kitchen decorationانتخاب وسایل نیز از اهمیت باکس دکوری ویژهای برخوردار است. یکی از اصلیترین تعیین کنندههای دکوراسیون منزل وسایل استفاده شده در دکور خانه هستند. استفاده از مبل سلطنتی، پردههای مجلل، اکسسوریهای گرانقیمت و لوکس و فرشهای ابریشم، تمام کاری نیست که برای دیزاین منازل لاکچری و اشرافی باید انجام شود. معماری و دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی لاکچری یا ویلایی همواره از جذابیتهای علم طراحی و معماری داخلی است. تا جایی که حتی برنامههای تلویزیونی با این موضوع ساخته میشود و صفحات و وبسایتهای فراوانی به این مساله میپردازند. یکی از علایق عموم مردم در سالهای اخیر سرچ کردن و خواندن درباره دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی و منازل افراد ثروتمند جهان و اطلاع از جزئیات منازل آنها است. دیزاین و دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی لاکچری زمانی مورد توجه و استقبال قرار میگیرند که نتیجه تلاش و کار گروههای طراحی ماهر و کارکشته باشد. چرا که نمایش زیباترین دکوراسیون خانههای بزرگ و ویلایی و دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی با نمای لوکس و لاکچری، کاری اصولی و بسیار سخت است. با وجود بزرگ بودن فضا و اتاقها باید در انتخاب رنگ دکوراسیون هر اتاق دقت فراوان داشت تا از بزرگی و شکوه فضا نکاهد. انتخاب وسایل نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. یکی از اصلیترین تعیین کنندههای دکوراسیون منزل وسایل استفاده شده در دکور خانه هستند. استفاده از مبل سلطنتی، پردههای مجلل، اکسسوریهای گرانقیمت و لوکس و فرشهای ابریشم، تمام کاری نیست که برای دیزاین منازل لاکچری و اشرافی باید انجام شود.

  • پیر فرانسوا لئونارد فن تاین
  • دمنوش فوقالعاده برای قاعدگی
  • شدت و میزان نور در هر مکان
  • بانک عکس طراحی داخلی
  • تعمیر دوباره صندلی ناهارخوری برای تغییر دکور منزل

طراحی سقف اتاق پذیرایی به شکل مدرن این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این سبک، از گچبریها یا سقفهای کاذب با رنگها و طرحهای ساده و اغلب تک رنگ استفاده میشود. در سبک مدرن نورپردازی اهمیت بسیار زیادی دارد و بیشتر سعی میشود با استفاده از نورهای رنگی، تنوع رنگی در فضای اتاق پذیرایی ایچاد کرد. اگر به رنگ و لعاب بیشتر برای سقف اتاق نشیمن خود نیاز دارید. بهتر است سبک کلاسیک را انتخاب کنید. سقف کلاسیک پذیرایی پر است از رنگها و طرحهای تجملاتی که با لوسترهای کلاسیک چندشاخه نمایی سلطنتی به خانهی شما میدهد. گچبریهای برجسته با رنگهای طلایی و نقرهای از مهمترین ویژگیهای سبک کلاسیک در تزیین سقف پذیرایی است. در ادامه به نکات و راهکارهایی که می تواند در طراحی سقف منزل به شما کمک کند می پردازیم. این که شما برای سقف یک فضا چه طرحی را در نظر می گیرید، در درجه ی اول به کاربری آن فضا بستگی دارد.

دکوراسیون خانه

kitchen decorationبنابراین بهتر است اول به سبکشناسی بپردازیم. بیتردید هر جایی که باشید، برای خودشان سبکی از زندگی و دکوراسیون دارند. ایران هم از این قاعده مستثنا نیست و نمیتوان سبک دکوراسیون آن را نادیده گرفت. این سبک از سالهای دور همراه مردم ما بوده است و با اینکه در سالهای اخیر خیلی کمرنگتر شده، ولی همچنان نشانههایی را از آن میبینیم. سبک مینیمال گزینهای است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. خیلیها با توجه به محدودیت فضا، سبک زندگی و لوازمی که دارند، این سبک خلوت و جذاب را میپسندند. در این سبک به بهترین شکل از فضای موجود استفاده میشود و با یک محیط کاملا خلوت و دارای فواصل زیاد مواجه هستیم. نور طبیعی، خلوتی فضا، استفاده نکردن از لوازم تزئینی و دکوری زیاد، بهکارگیری رنگهای ملایم و مینیمال و انتخاب رنگهای خنثی و ملایم در لوازم خانه از ویژگیهای بارز این سبک دکوراسیون داخلی منزل است. این سبک تفاوت چندانی با سبک مینیمال ندارد و خیلیها این دو گزینه را به جای هم به کار میبرند.

ویژگیهای یک تخت خواب مناسب چیست؟

kitchen decorationاگر شبها خواب راحتی ندارید و بهدلایل مختلف بارها از خواب بیدار میشوید، یکی از مهمترین دلایل آن تخت خواب شما است. انتخاب تخت خواب مناسب عامل مهمی در سلامت شما بهشمار میرود. بسیاری از افرادی که برای خوابشان از تختهای غیر استاندارد استفاده میکنند، بهمرور زمان با مشکلات ناحیه ستون فقرات مواجه میشوند. بنابراین شما برای اهمیت سلامت خود و داشتن خوابی مناسب، باید تخت خوابتان را با دقت انتخاب کنید و از ویژگیهای یک تخت خواب استاندارد بهطور کامل آگاه باشید. ویژگیهای یک تخت خواب مناسب چیست؟ تولیدکنندگان سرویسهای تخت خواب، متناسب با شرایط مصرفکنندگان، ویژگیهای متفاوتی را در ساخت آن ها ایجاد میکنند. با این حال برای انتخاب بهترین تخت خواب استانداردهای کلی وجود دارند که میتوان با آگاهی از آنها مناسبترین تخت را خریداری کرد. از جمله عواملی هستند که باید در هنگام خرید تخت خواب مناسب به آنها توجه شود. اصلیترین عاملی که در خرید تخت خواب مناسب شما تاثیر دارد، بودجه شما برای خرید آن است.

سبک دکوراسیون ژاپنی ریشه در فرهنگ سنتی ژاپن و مکتب ذِن دارد. بنابراین با در نظر گرفتن اصول این مکتب، دکوراسیون ژاپنی در کنار حفظ زیبایی خانه، به آرامش بخش بودن خانه تمرکز بسیار زیادی دارد. همچنین طرفدار محیطی متعادل، مرتب و به دور از هرگونه تجملات است و عناصر و متریال های طبیعی نیز نقش کلیدی در اجرای این نوع دکوراسیون دارند. در این سبک رنگ غالب فضا سفید است و باید نور خورشید به فراوانی وارد آن شود. همچنین عناصر معماری و اثاثیه ژاپنی مانند حصیر تاتامی و شوجی در این نوع سبک کاربرد دارد. 24. سبک سنتی ایرانی (رایج در دوران قاجار) . 25. و در انتها سبک اسلامی که کمترین طرفدار در جهان را دارد و اغلب به کار ساخت بناهای مقدس میانجامد. طراحی داخلی یک جنگ تلویزیونی در انگلستان شدهاست؛ برنامههای عمومی دکوراسیون داخلی شامل ۶۰ دقیقه دوبارهسازی در ITV تغییر دادن اتاقها در BBC و فروش خانهها در کانال۴. معماران داخلی معروفی که در شکل گرفتن این برنامهها کار میکنند از جمله لیندا بارکر و لارنس لیولین-برون.

در طرف دیگر منزل میز ناهارخوری جای گرفته است.

kitchen decorationدر این دکوراسیون علاوهبر رنگهای خنثی، رنگ صورتی هم به آن اضافه شده تا فضای شاد و ملایمی به وجود آید. مبلمان همگی از نوع مدرن بوده و در سادهترین حالت ممکن خود قرار دارند. در طرف دیگر منزل میز ناهارخوری جای گرفته است. همانند مبلمان، میز ناهارخوری هم طبق اصول سبک مدرن طراحی شده و کاملاً ساده و شیک است. همچنین لوسترهای نصب شده در این منزل طراحی متفاوت و خلاقانهای دارند و به سبک مدرن نزدیکترند. چهارمین دکوراسیون مدرنی که میخواهیم به شما نشان دهیم، به یک خانه نقلی در تهران مربوط است. علاوهبر اینکه رنگهای ملایم و خنثی را در مبلمان به کار برده شده است، دیوارها را نیز با رنگهای ملایمی و یکسانی رنگآمیزی شده. یکرنگی ملبمان، دیوار و فرش باعث شده تا فضای آرامشبخشی ایجاد شود. برای رنگ مکمل هم از رنگ زرد استفاده کردهاند. توجه داشته باشید که جنس همه المانهای چوبی شبیه به هماند و رنگ چوب هماهنگی دارند. روشنایی در خانههای ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

kitchen decorationحذف گیاهان و گلدان ها : نگهداری از گلدان در مقابل پنجره منجر می شود تا خانه تاریک تر شود، گلدان ها را در داخل خانه و بر روی زمین یا یک شلف نگهداری نمایید. شیشه های شفاف : شیشه مات تا حد زیادی مانع از نفوذ نور می شود، بنابراین بهتر است از شیشه های شفاف برای پنجره استفاده کنید. بهره گیری از آینه در دکوراسیون : نصب آینه بر روی دیوار مقابل پنجره باعث انعکاس نور در خانه می شود. استفاده از رنگ های روشن : رنگ های تیره نور را جذب می کنند، در حالیکه رنگ های روشن مانند سفید نور را منعکس می کنند. در صورتی که علاقه ای به دکوراسیون با رنگ روشن ندارید، از رنگ های پاستیلی در دیزایین خونه استفاده کنید. رنگ های زرد، نارنجی، قرمز، هلویی و صورتی روشن را در آشپزخانه بدون اپن دکوراسیون بکار ببرید. استفاده از فلز با رنگ طلایی : فلز زرد رنگ جذابیت زیادی به دیزاین خانه می دهد و باعث می شود منزل روشن تر شود.

اجازه می‌دهد شما به دریافت اضافی شرکت}

البته رعایت تعادل با شیء دیگری که وزن بصری غیرمشابه اما یکسانی با آن دارد، ضروری است. طراحی مدرن اغلب از وجود یک تکرنگ در فضایی خنثی بهره میبرد؛ فرقی هم ندارد چه رنگی باشد، بهشرط آنکه با فضای اتاق سازگار باشد و چشم و قلبتان را شاد کند. این شیوه بدون آنکه تعادل حسهای موجود را بههم بزند، انرژی و هیجان میدهد. بعضیها دکوراسیون مدرن را سرد و افسرده میدانند، اما این اصلا منصفانه نیست. ایدههای دکوراسیون مدرن، شکاف بین مدرنیته و طبیعت را در فضای معاصر پر کردهاند. مثلا استفاده از وسایل چوبی جلاداده، تجربهای نو را با وسیلهای که از جنس طبیعت است، برای ساکنان خانه به ارمغان میآورند. یک روش پرطرفدار دکوراسیون بین طراحان مختلف، قراردادن یک وسیله متفاوت در فضاست. آویزانکردن آینهی گِرد در کنار قابعکسهای چهارگوش، یا قراردادن تکصندلیِ صورتی در اتاق ناهارخوری کنار مجموعهی سفیدرنگ، از نمونههای این ایدهی دکوراسیون مدرن هستند. حرکتی مثل این، کمی رنگ به محیط اضافه میکند و کل فضا را هم به هرجومرج نمیکشاند.

کف پوش ها معمولاً حصیری هستند و از مجسمه های ملکه، لوازم شیشه ای و سفالی و فلزات طلاکاری شده جهت تزئین فضا استفاده می شود. در این روش خانه در دو طبقه ساخته می شود که در بخشی از طبقه ی اول پلکانی شیک که می تواند سنگی، چوبی یا آهنی باشد برای رفتن به طبقه ی دوم در نظر گرفته می شود. این سبک طرح رسمی با حالت غیر رسمی را با هم ترکیب کرده است . پرده ها در این سبک بلند و سلطنتی هستند. از کمد و قفسه های کشویی جهت قرار دادن اشیاء استفاده می شود . مبلمان و صندلی های راحتی در این سبک طرفداران بیشتری دارد. در این سبک فضا را زیاد شلوغ نمی کنند و از چند شی تزئینی برای زیباسازی فضا نیز استفاده می شود . از یک مبلمان راحتی با ترکیب رنگ استفاده می کنند. چوب و تزئینات چوبی نقشی اساسی در این سبک دارند .

در مرحله بعد لوازم ضروری و کابینتهای آشپزخانه را پشت در کشویی طراحی میکنند. این کار باعث میشود تا یک فضای بهینهشده برای اتاق خواب و آشپزخانه داشتهباشیم و هروقت که بخواهیم با کشیدن در کشویی وارد اتاق خواب شویم. شاید به نظر عجیب بیاید اما استفاده از قسمت جلوی درب ورودی باعث میشود تا خانه شما دلبازتر به نظر برسد. درصورتیکه فرم معماری خانه به شما اجازه بدهد، حتی میتوانید از میز کار یا مطالعه برای پر کردن این نقطه استفاده کنید. اگر خانه شما کوچک است بهتر است تا حد امکان از دکوریهای کمتری استفاده کنید. از طرفی توصیه میشود تا از دکوریهای مینیمال، ساده و کوچک استفاده کنید تا فضای خانه شلوغ به نظر نرسد. بهتر است از انواع تابلو یا دیوارکوبهایی با طرحهای ساده برای تزئین خانه خود استفاده کنید تا فضای زیادی از سالن خانه را اشغال نکند. استفاده از انواع آینههای متناسب با فضای خانهتان باعث میشود تا خانه شما بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد. هنگام استفاده از دکوریها بهتر است از نهایتا یک یا دو رنگ استفاده کنید چرا که استفاده از دکوریهای رنگارنگ خانه را شلوغ جلو خواهدداد. پیشنهاد می شود در مورد دکوراسیون مدرن بیشتر بخوانید. فراموش نکنید که طراحی دکوراسیون داخلی خانههای کوچک نیاز به صرف زمان و دقت دارد تا بتوان از فضای خانه بهترین استفاده را بهعملآورد. امیدواریم مطلب ارائهشده آگاهیتان را درباره نحوه طراحی دکوراسیون داخلی خانههای کوچک افزایش دادهباشد.

  • کمک گرفتن از ترکیب رنگ سفید و چوب
  • دیوارها را با متریال مناسب تغییر دهید
  • وسایل قدیمی: ۳.۳ میلیون تومان خرید از مکانهای مختلف
  • طراح: ملیسا
  • فضا را با استفاده از بافت و انواع اکسسوری شلوغ نکنید
  • آثار هنری را در قابل توجه­ترین نقطه­ ی اتاق قرار دهید
  • لوازم برقی بزرگ و کوچک
  • نورپردازی مخفی زیر کابینتهای بالایی را فراموش نکنید

در واقع یک طراح منزل باید بتواند در همه علوم مختلف مرتبط با معماری در ارتباط و دارای آگاهی و مهارت باشد . یک طراح داخلی منزل باید با انواع متریال و مصالح داخلی آشنایی داشته باشد و با کمک آنها بتواند فضایی زیبا و کارا خلق شود . طراح داخلی باید با فرهنگ های دیگر شهرها و استان ها و مناطق آب و هوایی و تاثیرات منطقه ای در معماری آنها نیز اگاهی داشته باشد و براساس این اطلاعات بتواند فضایی منحصر به فرد را خلق کند . طراحی داخلی خانه در معماری بر چه اصولی استوار می باشد ؟ فرم : بیانگر زیبایی در معماری می باشد به طوری که قابل درک باشد که در واقع بیشتر فرم ها بستگی به سبکی که در طراحی داخلی استفاده میشود دارد . رنگ : یکی از اجزای مهمی است که در طراحی منزل به کار گرفته میشود که از سه قسمت تشکیل یافته : فام ، درخشندگی و پرمایگی .