تاريخ : 2 بهمن 1401 | 13:20 | نویسنده : سیروان

نکاتی که پیش از خرید لپتاپ حتما باید بدانید

laptopاگر لپتاپ مناسب حمل و سبک میخواهید، بهتر است ابعاد کوچک و متوسط را انتخاب قیمت لپ تاپ استوک کنید. ابعاد لپتاپها معمولا از ۱۱.۶ اینچ تا ۱۷.۳ اینچ (در برخی مدلها بزرگتر) متغیر است. لپتاپهای ۱۱.۶ تا ۱۴ اینچی گزینه مناسبی برای حمل و جابجایی هستند؛ البته توجه کنید که لپتاپهایی در این ابعاد گاهی سخت افزار ضعیفتری نسبت لپتاپهای بزرگتر دارند. برای کارهای سنگین یا بازی بهتر است ابعاد بزرگتر را انتخاب کنید. لپتاپها ۱۴ تا ۱۷ اینچی گزینه مناسبی برای کارهای گرافیکی و بازی هستند که در کنار قدرت بیشتر، قیمت بالاتر هم دارند. برای یک تجربه مناسب و با کیفیت، لپتاپی را انتخاب کنید که کیفیت صفحه نمایش آن حداقل FullHD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰) باشد. در انتخاب لپتاپ باید به عمر و بازدهی یا مدت نگهداری شارژ توسط باتری لپتاپ توجه کنید. لپتاپهای میانرده و گران قیمت بازار در حال حاضر بین ۵ تا بالاتر از ۱۰ ساعت شارژ نگه میدارند که باید با توجه به قیمت و استفادهای که از لپتاپ دارید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

laptopآیا به دنبال خرید سیستم کامپیوتر هستید؟ صرف نظر از نوع رایانه شخصی ای که به آن نیاز دارید (خانگی یا مخصوص بازی) ، خرید قطعات کامپیوتر مورد نیاز شما یکسان خواهند بود و فقط در قدرت و کیفیت متفاوت می باشند. شما برای ساخت رایانه شخصی خود به مادربرد، CPU (واحد پردازش مرکزی) ، حافظه ذخیره سازی مانند حافظه ssd، حافظه رم، منبع تغذیه، درایو نوری اینترنال، کیس، مانیتور و کابل های رابط نیاز خواهید داشت. تنها موردی که اگر بیشتر از رایانه شخصی برای امور خانگی و عادی استفاده می کنید، نبودش الزامی نیست، GPU (واحد پردازش گرافیک) است، اما به کار بردن این قطعه، برای ویرایش عکس یا فیلم و بازی ضروری است. در این مقاله به معرفی مختصر کارکرد هر یک از قطعات و چند توصیه سخت افزاری مفید می پردازیم. تمام قطعات کامپیوتر، به این برد مدارمحور متصل می شوند. مادربرد مانند بزرگراهی است که قطعات برای برقراری ارتباط و همکاری با یکدیگراز آن استفاده می کنند.

نگاه کن مادر، می‌توانید در واقع یک کسب‌وکار با لپ تاپ ساخت

حضور این کارت گرافیک لپ تاپ مزبور را به گزینهای ایدهآل برای گیمینگ اقتصادی و اجرای بازیهای eSports مانند DOTA 2 و CS: GO تبدیل میکند. نمایشگر IPS LCD این لپ تاپ نیز در اندازه 16.1 اینچ و رزولوشن FHD بوده، اما متاسفانه از نرخ نوسازی بالا پشتیبانی نمیکند و کاربران باید به همان 60 هرتز استاندارد بسنده کنند. لپ تاپ HP OMEN 16 به 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه SSD مجهز است و از این رو کاربر میتواند نرم افزارهای خود را با سرعت بسیار بالایی اجرا نماید. در کنار تمام این مشخصات، طراحی یکدست و زیبای این لپ تاپ نیز میتواند یکی از فاکتورهای مهم برای خرید آن باشد. در نظر داشته باشید لپ تاپ 15 اینچی دل مدل DELL G15RE - A نیز در این محدوده قیمتی محصول پرکاربرد و همردهای است. برای طرفداران محصولات شرکت اپل در لیست بهترین لپ تاپهای ماه جاری، مک بوک ایر 2020 را پیشنهاد میکنیم که به لطف تراشهی اختصاصی Apple M1 بسیار محبوب و کارآمد است.

باید این واقعیت را در نظر بگیرید که وقتی لپ تاپ می خریم، بیشتر ما به دنبال استفاده طولانی مدت از آن هستیم و نمیخواهیم چیزی را از دست بدهیم. مدل ها و مارک های مختلفی از لپ تاپ ها برای هرکسی و با هر بودجه خاصی وجود دارند. اما انتخاب بهترین مارک لپ تاپ که برای نیازهای شما مناسب باشد، می تواند از بین این همه برند و مدل، بسیار دشوار باشد. از این رو بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنیم که این برندهای برتر لپ تاپی که قصد خرید آن را داریم، به روزرسانی های به موقع را ارائه می کنند و از نظر عملکرد همیشه به روز هستند. پس هنگام خرید یک گجت گران قیمت مانند لپ تاپ، برای خرید نباید عجله کنید. لپ تاپ ها در عصر دیجیتال یک ضرورت هستند و خوشبختانه ما آپشن های مختلفی را برای انتخاب داریم. صدها برند و هزاران مدل موجود، در بودجه های مختلف و ویژگی ها و مشخصات متنوع وجود دارد.

laptopسری کور آی 7 دارای چندین نسل مختلف و چند سری مختلف است که هر کدام دارای خصوصیات متفاوتی هستند. در ادامه به چندین سری این پردازنده ها اشاره میکنیم. حروف زیر که در انتهای نام هر پردازنده مشاهده میکنید به سری آن اشاره دارد. برای معرفی بهترین لپتاپ های کور ای ۷ باما همراه باشید. بهترین لپتاپ های Core i7 در مدلها و برندهای بسیار متنوعی وارد بازار میشوند. در صورتی که برای اولین بار قصد خرید لپتاپ را دارید پیشنهاد میکنیم حتما سری به مطلب راهنمای خرید لپتاپ ما بزنید و با نکات مختلفی که باید مدنظر داشته باشید آشنا شوید. به این ترتیب در ادامه هم میتوانید با بهترین لپ تاپ Core i7 آشنا بشوید. بهترین لپتاپ کورای سون 2022 بازار دل XPS 13 Plus است. یک مدل جدید از سری XPS 13 دل که همیشه جزو بهترین اولترابوکهای بازار بوده است. از دید خیلیها این مدل جدید، بهترین مدل از این سری است.

  • هارد کامپیوتر را بیشتر بشناسیم
  • سیستمهای نهفته
  • سیستم عامل
  • داشتن طراحی و ساختار ملایم
  • امکان پیدا کردن وسیله مسروقه در کوتاه ترین زمان ممکن
  • رم بالا
  • مناسب برای رندر و پردازشهای سنگین مهندسی و طراحی

اشتباه بسیاری از خریداران این است که اول از همه، قیمت لب تاب های مختلف را با هم مقایسه میکنند. تنها در صورتی که شناخت کافی از مشخصات انواع مختلف لپ تاپ را داشته باشید، مقایسه قیمت میتواند مفید باشد. در غیر این صورت، احتمال اینکه لپ تاپ ارزان قیمتی بخرید که استفاده چندانی از آن نداشته باشید، زیاد است. البته شما می توانید با خرید لپ تاپ استوک کارایی مد نظر خود را دریافت کنید اما با قیمت بسیار به صرفه تر! یک مثال برای این مورد، خرید لپ تاپ اداری و اجرای بازی های سنگین بر روی آن یا خرید لپ تاپ گیمینگ و انجام امور اداری با آن است. هر کدام از اینها، خریدهای ناموفقی محسوب میشوند. اولین و مهمترین فاکتور در خرید لب تاب، سرفیس استوک قیمت آن میباشد. نوسانات ارز در ایران، یکی از دلایل به وجود آمدن قیمت های مختلف لپ تاپ میباشد. همچنین، عواملی دیگری مانند قیمت پردازنده، قیمت کارت گرافیک، قیمت هارد دیسک، قیمت صفحه نمایش، تعداد پورتها و …

آنتونی رابینز راهنما به لپ تاپ

laptopلپ تاپهای سری TUF Dash ایسوس از اولین محصولات گیمینگ در میان لپ تاپ های برتر دنیا، مجهز به کارتهای گرافیک RTX 30 هستند که وارد بازار ایران شدهاند. این محصول دارای یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتز است. لپ تاپ TUF Dash F15 از 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه داخلی NVMe SSD بهره میبرد و به پورتهای USB-C، USB 3.0 و اترنت مجهز است. از دیگر ویژگی های این محصول گیمینگ هم میتوان به نورپردازی کیبورد، طراحی جذاب و باتری 4 سلولی آن اشاره کرد. لپ تاپ MSI Katana GF76 12UE از جدیدترین محصولاتی شرکت ام اس آی است که اخیراً وارد بازار ایران شده است. این لپ تاپ دارای پردازنده نسل دوازده Core-i7 12700H اینتل با فرکانس بوست 4.70 گیگاهرتز و حافظه کش 24 مگابایت و کارت گرافیک GeForce RTX 3060 با 6 گیگابایت حافظه ویدیویی است. از این رو لپ تاپ MSI Katana GF76 12UE به هیچ عنوان کاربر را در اجرای نرم افزارهای سنگین گرافیکی یا بازیهای AAA ناامید نخواهد کرد.

laptopهمچنین این وسیله سریعتر راهاندازی میشود. کالاتیک یکی از معتبرترین فروشگاههای اینترنتی در زمینه تکنولوژی است که در چندسال اخیر توانسته طرفداران بسیاری را با خود همراه کند. این فروشگاه در زمینه کالاهای دیجیتال مانند گوشی موبایل، تبلت، ساعت هوشمند، لوازم جانبی و مهمتر از همه لپ تاپ فعالیت دارد و فروش خود را به صورت تکی و در آینده نزدیک به صورت عمده انجام میدهد. فروشگاه کالاتیک این امکان را فراهم میکند که خریداران محترم بهترین لپ تاپ های برندهای مختلف را در مدت زمانی کوتاه و از طریق سایت رسمی این فروشگاه خریداری کنند. لپتاپها با برندهای مختلفی مانند اپل، اچ پی، دل، ایسوس، ایسر، سامسونگ، سونی و برندهای دیگر در بازار موجود هستند. برخی از این برندها علاوه بر لپ تاپ محصولات دیگری نیز به بازار عرضه میکنند. در ادامه به بررسی خصوصیات بهترین لپ تاپ هر برند اشاره میکنیم. برند اپل یکی از برندهای معتبر و پرطرفدار در زمینه عرضه گوشی موبایل، تبلت، لوازم جانبی و لپ تاپ به شمار میرود.

  1. نوت بوک
  2. پشتیبانی استثنایی و عالی مشتری
  3. استفاده از لپ تاپ ها در بانک ها و سازمان های دولتی
  4. پردازنده هسته مرکزی 6500U Core i7
  5. لپتاپ گیمینگ و گرافیک
  6. قدرت پردازشی متوسط
  7. پشتیبانی و گارانتی: 9 از 10
  8. داشتن ابزارهای همه کاره

مکبوکهای اپل و سرفیسها از دسته اولترابوکها میباشند. چه قسمتهایی را در لپتاپ میتوان ارتقا داد؟ پیشتر گفتیم که لپتاپها در مقابل دسکتاپها چندان انعطاف پذیر نیستند، اما بخشهایی در لپتاپها وجود دارد که پس از خرید لپ تاپ میتوان آنها را ارتقا داد. این بخشها رمو هارد لپتاپ میباشند که در اکثریت دستگاهها قابل ارتقا است. سقف ارتقای این قطعات به دستگاهشما بستگی دارد اما معمولاً تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱.۵ ترابایت حافظه، این قطعات قابل ارتقا هستند. همچنین باید بدانید که برخی از اولترابوکها چون حافظه در آنها به مادربورد متصل است، قابل ارتقا نیستند پس حتماً پیش از اقدام به خرید لپ تاپ به این نکات دقت کنید. جدا از مسائل مربوط به ابعاد و نوع پنل، موارد مهم دیگری در مورد نمایشگ وجود دارد که مهم و قابل تامل هستند. رزولوشن یکی از مهمترین نکات در مورد نمایشگر است که باید به آن توجه کنید. همچنین رزولوشن در دستگاههایی که دارایی پنل بزرگتری نیز هستند از اهمیت بالاتری برخوردار است.

نکاتی که پیش از خرید لپتاپ حتما باید بدانید

laptopاگر لپتاپ مناسب حمل و سبک میخواهید، بهتر است ابعاد کوچک و متوسط را انتخاب قیمت لپ تاپ استوک کنید. ابعاد لپتاپها معمولا از ۱۱.۶ اینچ تا ۱۷.۳ اینچ (در برخی مدلها بزرگتر) متغیر است. لپتاپهای ۱۱.۶ تا ۱۴ اینچی گزینه مناسبی برای حمل و جابجایی هستند؛ البته توجه کنید که لپتاپهایی در این ابعاد گاهی سخت افزار ضعیفتری نسبت لپتاپهای بزرگتر دارند. برای کارهای سنگین یا بازی بهتر است ابعاد بزرگتر را انتخاب کنید. لپتاپها ۱۴ تا ۱۷ اینچی گزینه مناسبی برای کارهای گرافیکی و بازی هستند که در کنار قدرت بیشتر، قیمت بالاتر هم دارند. برای یک تجربه مناسب و با کیفیت، لپتاپی را انتخاب کنید که کیفیت صفحه نمایش آن حداقل FullHD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰) باشد. در انتخاب لپتاپ باید به عمر و بازدهی یا مدت نگهداری شارژ توسط باتری لپتاپ توجه کنید. لپتاپهای میانرده و گران قیمت بازار در حال حاضر بین ۵ تا بالاتر از ۱۰ ساعت شارژ نگه میدارند که باید با توجه به قیمت و استفادهای که از لپتاپ دارید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

laptopآیا به دنبال خرید سیستم کامپیوتر هستید؟ صرف نظر از نوع رایانه شخصی ای که به آن نیاز دارید (خانگی یا مخصوص بازی) ، خرید قطعات کامپیوتر مورد نیاز شما یکسان خواهند بود و فقط در قدرت و کیفیت متفاوت می باشند. شما برای ساخت رایانه شخصی خود به مادربرد، CPU (واحد پردازش مرکزی) ، حافظه ذخیره سازی مانند حافظه ssd، حافظه رم، منبع تغذیه، درایو نوری اینترنال، کیس، مانیتور و کابل های رابط نیاز خواهید داشت. تنها موردی که اگر بیشتر از رایانه شخصی برای امور خانگی و عادی استفاده می کنید، نبودش الزامی نیست، GPU (واحد پردازش گرافیک) است، اما به کار بردن این قطعه، برای ویرایش عکس یا فیلم و بازی ضروری است. در این مقاله به معرفی مختصر کارکرد هر یک از قطعات و چند توصیه سخت افزاری مفید می پردازیم. تمام قطعات کامپیوتر، به این برد مدارمحور متصل می شوند. مادربرد مانند بزرگراهی است که قطعات برای برقراری ارتباط و همکاری با یکدیگراز آن استفاده می کنند.

نگاه کن مادر، می‌توانید در واقع یک کسب‌وکار با لپ تاپ ساخت

حضور این کارت گرافیک لپ تاپ مزبور را به گزینهای ایدهآل برای گیمینگ اقتصادی و اجرای بازیهای eSports مانند DOTA 2 و CS: GO تبدیل میکند. نمایشگر IPS LCD این لپ تاپ نیز در اندازه 16.1 اینچ و رزولوشن FHD بوده، اما متاسفانه از نرخ نوسازی بالا پشتیبانی نمیکند و کاربران باید به همان 60 هرتز استاندارد بسنده کنند. لپ تاپ HP OMEN 16 به 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه SSD مجهز است و از این رو کاربر میتواند نرم افزارهای خود را با سرعت بسیار بالایی اجرا نماید. در کنار تمام این مشخصات، طراحی یکدست و زیبای این لپ تاپ نیز میتواند یکی از فاکتورهای مهم برای خرید آن باشد. در نظر داشته باشید لپ تاپ 15 اینچی دل مدل DELL G15RE - A نیز در این محدوده قیمتی محصول پرکاربرد و همردهای است. برای طرفداران محصولات شرکت اپل در لیست بهترین لپ تاپهای ماه جاری، مک بوک ایر 2020 را پیشنهاد میکنیم که به لطف تراشهی اختصاصی Apple M1 بسیار محبوب و کارآمد است.

باید این واقعیت را در نظر بگیرید که وقتی لپ تاپ می خریم، بیشتر ما به دنبال استفاده طولانی مدت از آن هستیم و نمیخواهیم چیزی را از دست بدهیم. مدل ها و مارک های مختلفی از لپ تاپ ها برای هرکسی و با هر بودجه خاصی وجود دارند. اما انتخاب بهترین مارک لپ تاپ که برای نیازهای شما مناسب باشد، می تواند از بین این همه برند و مدل، بسیار دشوار باشد. از این رو بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنیم که این برندهای برتر لپ تاپی که قصد خرید آن را داریم، به روزرسانی های به موقع را ارائه می کنند و از نظر عملکرد همیشه به روز هستند. پس هنگام خرید یک گجت گران قیمت مانند لپ تاپ، برای خرید نباید عجله کنید. لپ تاپ ها در عصر دیجیتال یک ضرورت هستند و خوشبختانه ما آپشن های مختلفی را برای انتخاب داریم. صدها برند و هزاران مدل موجود، در بودجه های مختلف و ویژگی ها و مشخصات متنوع وجود دارد.

laptopسری کور آی 7 دارای چندین نسل مختلف و چند سری مختلف است که هر کدام دارای خصوصیات متفاوتی هستند. در ادامه به چندین سری این پردازنده ها اشاره میکنیم. حروف زیر که در انتهای نام هر پردازنده مشاهده میکنید به سری آن اشاره دارد. برای معرفی بهترین لپتاپ های کور ای ۷ باما همراه باشید. بهترین لپتاپ های Core i7 در مدلها و برندهای بسیار متنوعی وارد بازار میشوند. در صورتی که برای اولین بار قصد خرید لپتاپ را دارید پیشنهاد میکنیم حتما سری به مطلب راهنمای خرید لپتاپ ما بزنید و با نکات مختلفی که باید مدنظر داشته باشید آشنا شوید. به این ترتیب در ادامه هم میتوانید با بهترین لپ تاپ Core i7 آشنا بشوید. بهترین لپتاپ کورای سون 2022 بازار دل XPS 13 Plus است. یک مدل جدید از سری XPS 13 دل که همیشه جزو بهترین اولترابوکهای بازار بوده است. از دید خیلیها این مدل جدید، بهترین مدل از این سری است.

  • هارد کامپیوتر را بیشتر بشناسیم
  • سیستمهای نهفته
  • سیستم عامل
  • داشتن طراحی و ساختار ملایم
  • امکان پیدا کردن وسیله مسروقه در کوتاه ترین زمان ممکن
  • رم بالا
  • مناسب برای رندر و پردازشهای سنگین مهندسی و طراحی

اشتباه بسیاری از خریداران این است که اول از همه، قیمت لب تاب های مختلف را با هم مقایسه میکنند. تنها در صورتی که شناخت کافی از مشخصات انواع مختلف لپ تاپ را داشته باشید، مقایسه قیمت میتواند مفید باشد. در غیر این صورت، احتمال اینکه لپ تاپ ارزان قیمتی بخرید که استفاده چندانی از آن نداشته باشید، زیاد است. البته شما می توانید با خرید لپ تاپ استوک کارایی مد نظر خود را دریافت کنید اما با قیمت بسیار به صرفه تر! یک مثال برای این مورد، خرید لپ تاپ اداری و اجرای بازی های سنگین بر روی آن یا خرید لپ تاپ گیمینگ و انجام امور اداری با آن است. هر کدام از اینها، خریدهای ناموفقی محسوب میشوند. اولین و مهمترین فاکتور در خرید لب تاب، سرفیس استوک قیمت آن میباشد. نوسانات ارز در ایران، یکی از دلایل به وجود آمدن قیمت های مختلف لپ تاپ میباشد. همچنین، عواملی دیگری مانند قیمت پردازنده، قیمت کارت گرافیک، قیمت هارد دیسک، قیمت صفحه نمایش، تعداد پورتها و …

آنتونی رابینز راهنما به لپ تاپ

laptopلپ تاپهای سری TUF Dash ایسوس از اولین محصولات گیمینگ در میان لپ تاپ های برتر دنیا، مجهز به کارتهای گرافیک RTX 30 هستند که وارد بازار ایران شدهاند. این محصول دارای یک نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتز است. لپ تاپ TUF Dash F15 از 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 1 ترابایت حافظه داخلی NVMe SSD بهره میبرد و به پورتهای USB-C، USB 3.0 و اترنت مجهز است. از دیگر ویژگی های این محصول گیمینگ هم میتوان به نورپردازی کیبورد، طراحی جذاب و باتری 4 سلولی آن اشاره کرد. لپ تاپ MSI Katana GF76 12UE از جدیدترین محصولاتی شرکت ام اس آی است که اخیراً وارد بازار ایران شده است. این لپ تاپ دارای پردازنده نسل دوازده Core-i7 12700H اینتل با فرکانس بوست 4.70 گیگاهرتز و حافظه کش 24 مگابایت و کارت گرافیک GeForce RTX 3060 با 6 گیگابایت حافظه ویدیویی است. از این رو لپ تاپ MSI Katana GF76 12UE به هیچ عنوان کاربر را در اجرای نرم افزارهای سنگین گرافیکی یا بازیهای AAA ناامید نخواهد کرد.

laptopهمچنین این وسیله سریعتر راهاندازی میشود. کالاتیک یکی از معتبرترین فروشگاههای اینترنتی در زمینه تکنولوژی است که در چندسال اخیر توانسته طرفداران بسیاری را با خود همراه کند. این فروشگاه در زمینه کالاهای دیجیتال مانند گوشی موبایل، تبلت، ساعت هوشمند، لوازم جانبی و مهمتر از همه لپ تاپ فعالیت دارد و فروش خود را به صورت تکی و در آینده نزدیک به صورت عمده انجام میدهد. فروشگاه کالاتیک این امکان را فراهم میکند که خریداران محترم بهترین لپ تاپ های برندهای مختلف را در مدت زمانی کوتاه و از طریق سایت رسمی این فروشگاه خریداری کنند. لپتاپها با برندهای مختلفی مانند اپل، اچ پی، دل، ایسوس، ایسر، سامسونگ، سونی و برندهای دیگر در بازار موجود هستند. برخی از این برندها علاوه بر لپ تاپ محصولات دیگری نیز به بازار عرضه میکنند. در ادامه به بررسی خصوصیات بهترین لپ تاپ هر برند اشاره میکنیم. برند اپل یکی از برندهای معتبر و پرطرفدار در زمینه عرضه گوشی موبایل، تبلت، لوازم جانبی و لپ تاپ به شمار میرود.

  1. نوت بوک
  2. پشتیبانی استثنایی و عالی مشتری
  3. استفاده از لپ تاپ ها در بانک ها و سازمان های دولتی
  4. پردازنده هسته مرکزی 6500U Core i7
  5. لپتاپ گیمینگ و گرافیک
  6. قدرت پردازشی متوسط
  7. پشتیبانی و گارانتی: 9 از 10
  8. داشتن ابزارهای همه کاره

مکبوکهای اپل و سرفیسها از دسته اولترابوکها میباشند. چه قسمتهایی را در لپتاپ میتوان ارتقا داد؟ پیشتر گفتیم که لپتاپها در مقابل دسکتاپها چندان انعطاف پذیر نیستند، اما بخشهایی در لپتاپها وجود دارد که پس از خرید لپ تاپ میتوان آنها را ارتقا داد. این بخشها رمو هارد لپتاپ میباشند که در اکثریت دستگاهها قابل ارتقا است. سقف ارتقای این قطعات به دستگاهشما بستگی دارد اما معمولاً تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱.۵ ترابایت حافظه، این قطعات قابل ارتقا هستند. همچنین باید بدانید که برخی از اولترابوکها چون حافظه در آنها به مادربورد متصل است، قابل ارتقا نیستند پس حتماً پیش از اقدام به خرید لپ تاپ به این نکات دقت کنید. جدا از مسائل مربوط به ابعاد و نوع پنل، موارد مهم دیگری در مورد نمایشگ وجود دارد که مهم و قابل تامل هستند. رزولوشن یکی از مهمترین نکات در مورد نمایشگر است که باید به آن توجه کنید. همچنین رزولوشن در دستگاههایی که دارایی پنل بزرگتری نیز هستند از اهمیت بالاتری برخوردار است.